اطلاعاتی درباره کشور عمان

کشور پادشاهی عمان در قسمت شرق شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. این کشور از سمت شرق با دریای عرب و از سمت شمال با دریای عمان مرز آبی دارد و از سمت جنوب با یمن و از سمت غرب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی همسایه زمینی است. مساحت کشور عمان بیش از  309 هزار کیلومتر مربع است .پایتخت کشور عمان مسقط می باشد. نام رسمی این کشور هم سلطان نشین عمان است در این کشور مناطق سرسبز و جلگه های بسیار وجود د دارد.

wrfjmncvo4tc93ctunho4n3rth4nt4urthru4oi2rhxo4irhi2j 300x225 اطلاعاتی درباره کشور عمان

اقتصاد عمان

اقتصاد این کشور بر پایۀ منابع گاز و نفت پیش می رود. در واقع صنعت این کشور کم می باشد. وضعیت اقتصادی کشور عمان بسیار خوب است. نرخ تورم کشور عمان صفر می باشد و نرخ بیکاری آن بسیار ناچیز است. از این کشور محصولاتی مانند ماهی و نفت و آهن آلات صادر می شود و این محصولات به کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن صادر می شود. به این کشور هم چنین تجهیزات حمل و نقل هم وارد می شود و این واردات از کشورهای هند و آمریکا و آلمان می باشد.

بیشتر بخوانید:  آیا میدانید کدام نهالستان رکورد دار تولید نهال در کشور است؟

وضعیت کشاورزی کشور عمان چندان خوب نبوده و در این زمینه عملکرد خوبی ندارد.

سیاست در عمان

سیاست این کشور به شکل پادشاهی می باشد و پادشاه کشور رئیس دولت و رئیس حکومت می باشد.

مجلس سنای کشو رعمان 70 کرسی دارد. مجلس عمان 84 کرسی را داراست.

شهرهای مهم کشور عمان

  • مسقط
  • شهر مسندم
  • ظفار
  • صلاله
  • بریمی
  • ظاهره

مکان های دیدنی

  • منطقۀ بهلا : این منطقه دیدنی در شمال کشور عمان و در بخش بیابانی آن ساخته شده است .در این منطقه قلعه هیا قدیم یو زیبا و دیدنی وجود دارد و در این منطقه سفال های آن ها بسیار شهرت دارد و از زیبایی بی مانند است.
  • جبل اخضر یا کوه سبز که جزو مناطق بسیار بکر کشور عمان به حساب می آید. طراحی این کوه سنتی می باشد و قسمت هایی از آن هم از جنس سنگ آهک می باشد. منطقه جبل اخضر جزو مناطق حفاظت شده محسوب می شود و رشد محصولات کشاورزی در این منطقه بسیار خوب است.
  • منطقه رأس آل: لاک پشت های بسیاری دراین منطقه زندگی می کنند. در این منطقه جاذبه های بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها موزه می باشد.
بیشتر بخوانید:  مورچه کش قوی خانگی

زبان

زبان رسمی مردم کشور عمان عرب است و در زبان رایج ان ها به گویش های محلی صحبت می کنند.

واحد پول

واحد پول کشور عمان ریال می باشد

آب و هوا

این کشور دارای شرایط جوی بسیار گرم و آفتابی می باشد و شهر مسقط پایتخت این کشور دارای آب و هوای مرطوب و گرمی بوده و مشابه سایر مناطق شبه جزیره عربستان است.

فرهنگ

مردم این کشور احترام بسیاری به عقاید هم می گذارند . وضعیت حجاب دراین کشور آزاد است. ولی چون دینشان اسلام است سعی در پوشیدن لباس های مناسب دارند. مردمان این کشور به آموزش و تعلیم و تربیت کودکان خود اهمیت بالایی می دهند. در کل فرهنگ این کشور بسیار بالا می باشد.

سفر به عمان

با توجه به نزدیکی سیاسی و فرهنگی مردم و دولت عمان و ایران در طی دهه های اخیر، بسیاری از ایرانی ها برای کار و بسیاری از مردم عمان برای تفریح و زیارت به کشور ایران مسافرت می کنند. طی سالهای اخیر هم سرمایه گذاری و فعالیت شغلی در کشور عمان نزد ایرانی ها بسیار پرطرفدار شده است. به شما توصیه می کنیم که در صورتی که تمایل به سفر به عمان را دارید، از بیمه سفر استفاده کنید. آرامش در سفر با بیمه سفر شعاری است که واقعاً در مسافرت های خارج از کشور به خوبی حس می شود. با توجه به جذابیت درآمد ارزی برای ایرانیان، اینکه بتوانید در این کشور درآمد کسب کرده و در ایران پول خود را خرج کنید هم از جمله فعالیت های پرطرفدار است. همچنین برخی از ایرانیان برای رفتن به اروپا یا آمریکا از هواپیمایی عمان برای مسافرت استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) در این هتل با خرس‌های قطبی زندگی کنید!

مطلب پیشنهادی

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

امروزه اکثر کسب و کارها از فضای سنتی فاصله گرفته و فعالیت خود را در …