بازي «پچ پچ یا در گوشی»

[ad_1]

 

fun1908 بازي «پچ پچ یا در گوشی»

بازی های محلی

 

هر رفتاری می تواند در انتقال درست یا غلط یک پیام تاثیر گذار باشد، به این ترتیب که هر گونه اضطراب، خنده، اندوه، شادی و سکوت می تواند در انتقال یک پیام، تاثیر گذار باشد و این تاثیر تا مرز برداشت بالعکس از یک پیام ادامه یابد. بازی این هفته در همین باره می باشد.

عنوان بازی:
پچ پچ یا همان در گوشی،
گروه سنی:
7 تا 15 سال (حاوی دختر و پسر)،
اندازه شرکت کننده:
گروهی (3 نفر به بالا)

وسایل بازی:
قلم و کاغذ.
هدف های رفتاری: تمرکز حواس، افزایش تمرکزفکر، قدرت به یادسپاری، بالا بردن اطمینان به نفس و بالا رفتن قدرت کلامی و شنیداری.

شرح اجرای بازی
مربی (والدین) بازیکنان در این بازی را از بین دوستان و علاقه مندان انتخاب و آن ها را به دو گروه تقسیم می کند و به شکلی مساوی در کنار هم قرار می دهد. مربی (والدین) برخی جمله را که می توان به شکل های مختلف شرح کرد انتخاب می کند و روی کاغذ می نویسد. مربی (والدین) از هر گروه یک نفر را انتخاب می کند و آن شخص مسئول انتقال اولین پیام می باشد. آن شخص مسئول گروه می باشد. مربی (والدین) با آغاز بازی یک جمله را در گوش سرگروه می گوید و او به نفرات بعدی می گوید و این جمله به آخرین نفر می رسد و آن شخص جمله را روی کاغذی می نویسد یا این که به مربی (والدین) می گوید. هر گروهی که جمله اش را سریع تر به مربی (والدین) برساند برنده می شود. می توان برای درک بیشتر و جذابیت بازی، جملاتی را انتخاب کرد تا مربی (والدین) در پایان بازی، درباره این جملات از کودکان و نوجوانان توضیح بخواهد یا جملات را موضوع گفت وگو قرار دهد. این گفت وگو سبب درک بیشتر جملات می شود. گاهی می توان برای بالا بردن اطلاعات عمومی کودکان و نوجوانان از محتوا های ادبی یا تاریخی ایران اسلامی استفاده کرد تا ضمن جذابیت، فرزندان مان با محتوا و ادبیات غنی ما آشنا شوند.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی شهنوک پهنوک

بررسی تاثیرات روان شناسی بازی
هر پیام برای انتقال همواره 3 جزء دارد: پیام دهنده یا فرستنده پیام، گیرنده پیام و در نهایت محتوای پیام. حفظ امانت و درستی ارسال و دریافت پیام بینهایت مهم می باشد. شیوه درگوشی آسان ترین نوع ارسال پیام از گذشته تاکنون بوده می باشد. حفظ امانت در گفته ها و شنیده ها همیشه مد نظر بوده می باشد. این مسئله به حدی می باشد که محدوده حفظ امانت به وسایل و پول خلاصه نمی شود و دامنه آن تا مرز گفتار و کلام می رسد و ما برای حرف هایی که می زنیم و می شنویم، مسئولیم و باید پاسخگو باشیم. به این ترتیب باید انتقال پیام درست انجام پذیرد تا در حق کلام کسی دزدی، تقلب، سخن چینی و بی آبرویی انجام نگیرد. مسئولیت پذیری همواره مربوط به یک شغل یا نگهداری وسیله ای نیست و گاهی این مسئولیت به یک جمله مربوط می باشد. آلرژی این موضوع آنقدر زیاد می باشد که تاریخی که به ما رسیده می باشد عاقبت همین درستکاری و امانت در گفتار می باشد و این ثمره مسئولیت پذیری زمان نویسان می باشد.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی پنج سنگ

منبع:rasekhoon.net

 

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بازی لری تیلا چق چق

[ad_1]  تیلا = چوب مهار سیاه چادر      چق چق = صدای بهم خوردن چوب بازی …