بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی هنرمند تلویزیون و سینمای ایران متولد 1349 است. در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی در دوران سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی مشغول به کار شد. در سال 1370 هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم برادهای خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، من در نقش اولم خیلی خوب نبودم.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

وی در سال 1381 در شش فیلم مانی و ندا که رکوردهای تهران، مونس، اتیری، رز زاده و گل بهشت ​​است حضور داشت و در چهار فیلم اخلالگر حضور داشت. وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم شب برنده جایزه بهترین هنرمند مرد فاضل شد.همسرش نیلوفر خوش خلق هنرمند سینمای ایران و تنها فرزندش دارا حیایی است.دارا حیایی متولد ۱۳۵۴ است.

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی پسر بزرگ خانواده، برادرش امید نوازنده، همسرش نیلوفر کوش هالوک هنرمند سینما و تلویزیون و دارای یک پسر به نام دارا حیای، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستند.امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت های تئاتری پرداخت و پس از فارغ التحصیلی موفق به خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی شد. در سال 1370 هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی در کنار هدا تلانی و ماناز افشار از هنرمندان زن سینمای ایران و محمدرضا گلزار از دوستان صمیمی او در دنیای سینمایی هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان. هنرمند، کارگردان و مجری ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین کار سینمایی او دو همسفر بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به کارگردان معرفی شد. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست. او در سال 1370 وارد عرصه هنر شد و کار طنزش در فیلم عروس خوش کدم و بازی در زین کدی ابتدا برنده جایزه جهانی حافظ از جشنواره تصویر شد. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم بلده کلشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پانته‌آ بهرام

1 26 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با حضور او در سینماهای تهران اکران شد. این رکورد اوست.او به‌عنوان هنرمندی توانمند برای خود نامی دست و پا کرده است و برای اجرای خود در جشنواره سالانه دختر ایرونی، تندیس حافظ را به عنوان یکی از دو هنرمند برتر سال دریافت کرد.بازی فوق العاده امین حیایی در فیلم زن تعدی در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر نشان از اوج گیری او در عرصه بازیگری است. رانده شده، مهمان، شام عروسی، ستاره می‌توان او را به عنوان برترین ستاره سینمای ایران در دهه 80 معرفی کرد. فروش بالای فیلم اخراج، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین هنرمندان مرد سینمای ایران تبدیل کرد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم هایش از حضور امین حیایی بهره برده است و آخرین همکاری آنها در فیلم «زنگ زنگ ها» به کارگردانی پاریس، همکاری خوبی است. خیلی ها می گویند حیای امین هنرمند خوبی نیست اما الان حی یکی از پردرآمدترین بازیگران صنعت سینماست و در واقع کارش او را به پردرآمدترین هنرمند تبدیل کرده است. لواسان.

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله انصاری

گفتگوی نیلوفر خوش خلق در مورد امین:

فکر می کنم خیلی ها هستند که فکر می کنند به خاطر فیلم با امین شروع کرده اند اما علم و شخصیت و اخلاق امین جذاب است. امین فردی بسیار بردبار است و این را در طول سالیان بارها ثابت کرده است.سالهای خوشی را با هم سپری کرده ایم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.چون می خواهم بفرستمزندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولا من و امین همیشه به یاد خدا هستیم. می دانم به لطف خدا تا اینجا توانستیم موفق شویم و بعد از آن هم با مردم بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نفیسه روشن

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …