بیوگرافی سبحان اکرامی

[ad_1]

sobhanakrami singer1 1 بیوگرافی سبحان اکرامی

بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی متولد ۲۶ فروردین ۱۳۶۰ در تهران می باشد و در رشته مهندسی نساجی با گرایش علوم الیاف و شیمی رنگ فارغ التحصیل شده است. از دوره دبیرستان و دانشگاه، وارد فعالیت های هنری از جمله تئاتر ، موسیقی و دوبلاژ شد .

سبحان اکرامی کارش را در رسانه از شبکه ۳ با برنامه “فنون شرقی” شروع کرد . در سال ۲۰۰۳ قهرمان کاراته بود . از سال ۱۳۷۸ بعنوان کارشناس مسائل ورزشی مرتبط با فناوری با رادیو ورزش همکاری اش را آغاز کرد.

  sobhanakrami singer1 7 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی سال ۱۳۸۶، ویژه برنامه عید نوروز را اجرا کرد بعد از این برنامه، اولین برنامه ی رسمی اش در رادیو ورزش را با عنوان” روز شمار ورزش” شروع کرد که این برنامه ۸ سال و نیم ادامه داشت . رکورد دار تعداد برنامه در رادیو ورزش هست با بیش از ۱۱۰ برنامه در یک ماه در سال ۱۳۹۰ ، یعنی بیش از سه برنامه در روز. بعنوان خبرنگار ورزشی به مسابقات متعددی اعزام شده .

  sobhanakrami singer1 6 بیوگرافی سبحان اکرامی

ورود سبحان اکرامی به عرصه موسیقی و خواننده از زبان خودش:

باید بگویم که ما در خانه موسیقی زیادی گوش نمی کردیم و اگر هم این کار را می کردیم آثار موسیقیایی خیلی معدود و تصنیف‌هایی مانند آثار شجریان، ناظری، افتخاری و یا مهرداد کاظمی بودند که در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی کار شده بود. که این هم به ماشین و در طول سفر محدود می‌شد. اما من به شخصه به چند خواننده موسیقی پاپ علاقه داشته و دارم و معتقدم که از قله‌های موسیقی پاپ ایران هستند جدا از این که چه خوانده یا نخوانده‌اند و آیا من با تفکراتشان موافقم یا نیستم.

  sobhanakrami singer1 5 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی یکی از گویندگان خوش صدا رادیو ورزش است

بیشتر بخوانید:  عکس های خانوادگی شقایق فراهانی

وی افزود: اما بنا به فرمایش حضرت علی(ع) که می فرمایند بهترین‌ها را از بین افراد و کارهایشان انتخاب کنید، من هم سعی کردم نوع و سبک خواندن این افراد را بیشتر به خاطر داشته باشم و از آن یاد بگیرم و تجربه کسب کنم و همراهش بشوم. به این دلیل که هم صدا، هم سبک موسیقی و هم ترانه‌هایی که انتخاب می کردند را از همان ابتدا دوست داشتم و با توجه به علاقه ام به مقوله صدا به گونه‌ای دیگر به این صداها گوش می کردم و شاید گوش دادن من با سایرین تفاوت‌هایی داشت. به همین دلیل با این‌که در دوره نوجوانی و جوانی‌ام خیلی کم – تاکید می کنم خیلی کم- موسیقی می شنیدم اما خیلی دقیق می شنیدم و این باعث شد که گوشم تربیت شود.

  sobhanakrami singer1 4 بیوگرافی سبحان اکرامی

بیوگرافی سبحان اکرامی

اکرامی در مورد آموزش‌هایی که در این عرصه دیده، ادامه داد: بعدها یک مدت خیلی کم، موسیقی سنتی و آواز ایرانی را نزد استاد کرامت اصلانی کار کردم اما دیدم که واقعا در توان من نیست و حنجره من مناسب این کار نیست. استاد هم من را به پسرشان مسیح اصلانی معرفی کردند که ایشان هم کمی سه تار نوازی و ردیف با من کار کردند ولی دیدم واقعا نمی توانم این شد که به سمت موسیقی پاپ گرایش پیدا کردم.

  sobhanakrami singer1 3 بیوگرافی سبحان اکرامی

عکس های سبحان اکرامی

بیشتر بخوانید:  اس ام اس های عاشقانه و زیبا (17)

از نوع صدای من که رجیست باس است حتی در موسیقی پاپ هم کمتر استفاده می شود چه برسد به موسیقی سنتی که صداهای چپ کوک و البته صداهای میانه مردانه استفاده می‌شود. صدای باری‌تون، باری‌تون تنورو تنور و حتی فراتر از تنور مانند صدای استاد موسیقی ایران شجریان و یا استاد مرحوم ایرج بسطامی که گستره صدایشان از صدای مردها هم بالاتر می رفت و وارد محدوده صدای زنان می شد در بین مردم و استادان موسیقی سنتی مقبول‌تر است. این شد که موسیقی سنتی را فراموش کردم اما تجربیاتش را با خودم بردم و موسیقی پاپ و پاپ کلاسیک را آغاز کردم.

وی افزود: در این عرصه چند استاد مانند اقای قره تپه و استاد فولادوند که در کر و ارکستر سنفونیک فعالیت می کردند را تجربه کردم اما نقطه عطف زندگی من آشنایی با محمدرضا صادقی استاد آواز بود که خودشان از خواننده‌های بسیار خوب هستند و محدوده صدایی من هم به ایشان نزدیک‌تر بود.

  sobhanakrami singer1 2 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی گوینده رادیو 

بیشتر بخوانید:  فال روز دوشنبه 24 شهریور 1399

این باعث شد که من آموزش بهتری ببینم ضمن اینکه ایشان خیلی با تامل، تعمق و دوستانه با شاگردانشان برخورد می کردند و همین باعث شد که من در عرصه موسیقی و مقوله آواز فعالیتم را جدی‌تر پی بگیرم. جالب اینکه ایشان باعث ورود من به عرصه دوبلاژ هم شدند و به دلیل جنس صدا و نوع بیانم و سابقه فعالیت تئاتری که داشتم، ایشان من را به دوستانی در این حوزه معرفی کردند که آنجا هم بلافاصله پذیرفته شدم و کار را شروع کردم.

آلبوم سبحان اکرامی :

آلبوم رمانتیک نفس من

تک آهنگ های سبحان اکرامی: 

مرز

با تو

کوتاهترین دیوار

جانم میرود

نفرین نمیکنم

بگو

نوستالوژی

دلواپسی

  sobhanakrami singer1 1 بیوگرافی سبحان اکرامی

عکس های اینستاگرامی سبحان اکرامی

مطالب مرتبط:

بیوگرافی فروغ قجابگلی

بیوگرافی رامبد جوان؛ بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی

بیوگرافی زنده یاد عارف لرستانی + تصاویر

بیوگرافی امیرحسین صدیق + عکس امیرحسین صدیق

بیوگرافی پرویز پرستویی مردی از جنس مردم

بیوگرافی رضا کیانیان؛ بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون

بیوگرافی غزل شاکری + تصاویر

بیوگرافی غزل شاکری + تصاویر

بیوگرافی پرویز فلاحی پور

بیوگرافی سبحان اکرامی

منبع:robeka.ir

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

[ad_1] بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های بهمن دان بهمن …