نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

[ad_1]

459573459743578 نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

نشانه های باهوش بودن انسان چیست؟

با نشانه های باهوش بودن انسان ها آشنا می شویم. در ادامه با روبکا همراه باشید.

 

نژاد و شکل ظاهری تاثیری روی سطح هوشی ندارند

در گذشته اروپایی ها باور داشتند که انسان هایی غیر از نژاد خودشان سطح هوشی پایینی دارند و جزو حیوانات محسوب می شوند! اما با گذشت زمان مشخص شد که آسیایی ها و مردمان منطقه خاورمیانه نسبت به اروپایی ها سطح هوش بالاتری دارند! حتی سیاهپوستان زیادی وجود داشتند که سطح هوشی شان بالاتر از اروپایی ها بوده است.

1586630154 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

مقالات زیادی وجود دارد که می گویند: اگر چشم تان رنگی نباشد و موهای طلایی نداشته باشید، باهوش نیستید! اما در واقعیت می بینیم که افرادی مثل: ابوعلی سینا، رامانو جان، کیم اونگ یونگ و آلبرت انیشتین نه موهای بلوند داشتند و نه چشم های رنگی! در ادامه این مقاله فارغ از هرگونه افراط و خودپرستی نشانه های باهوش بودن را به شما می گوییم.

 

1-شب ها دیر می خوابید!

1586630156 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

کسانی که شب زنده دار هستند و در هنگام شب کارهای مهم خود را انجام می دهند، انسان های باهوشی هستند. در حقیقت افراد باهوش به تایم (بیداری) خود، بیشتر از تایم (خواب) شان اهمیت می دهند. اگر جزو کسانی هستید که تا دیر وقت بیدار می مانید و کارهای خود را انجام می دهید یا چیزی یاد می گیرد، شما یک انسان باهوش هستید.

بیشتر بخوانید:  ضرب المثل کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

 

2-بیشتر گوش می کنید و کمتر حرف می زنید

1586630157 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

انسان های باهوش بیشتر گوش می دهند و آنالیز می کنند، آنها ترجیح می دهند یا حرف نزنند، و یا اگر حرفی هم می زنند حرف حساب باشد. البته افراد منزوی و ساکت لزوما باهوش نیستند، طرف صحبت ما کسانی هستند که سکوت را به بیهوده حرف زدن ترجیح می دهند، افراد باهوش در موقعیت مناسب می توانند پرحرف تر از بقیه باشند.

 

3-بهانه تراشی نمی کنید

1586630159 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

افراد باهوش برای فرار از مشکلات بهانه سازی نمی کنند، آنها با مشکلات رو به رو می شوند و سعی می کنند تا راهی برای حل آن پیدا کنند. افراد باهوش اجازه نمی دهند که مشکلات زندگی بر آنها غالب شوند، آنها عاشق چالش و محک زدن توانایی های خودشان هستند.

 

4-روابط عمومی خوبی دارید

1586630160 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

اگر دوستان زیادی دارید و می توانید با آدم های جامعه روابط سازنده ای برقرار کنید، یعنی شما باهوش هستید. افرادی که روابط عمومی خوبی دارند، می توانند احساسات دیگران را حس کنند. افراد باهوش به خوبی می توانند انسان ها را آنالیز کنند و با آنها از هر تیپی که باشند روابط دوستانه برقرار کنند. البته منظور از برقراری روابط به معنی (چاپلوسی و سوء استفاده) نیست.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه خرمای فنجانی با انبه و موز

 

5خودتان را نقد می کنید 

1586630162 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

افراد باهوش دائما در حال نقد کردن خودشان می باشند، آنها کمال گرا هستند و نمی توانند اشتباهات خود را نادیده بگیرند. انسان های باهوش همچنین نقد پذیر هستند و از این که کسی عیب و ایراد آنها را بگوید ناراحت نمی شوند بلکه سریعا راهی پیدا می کنند تا عیوب خود را از بین ببرند.

 

6-بروز و مطلع هستید

1586630163 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

انسان های باهوش هر روز خودشان را بروز رسانی می کنند. آنها نمی توانند عقب تر از زمان زندگی کنند، افراد باهوش هر روز اخبار و اتفاقات جهان و همچنین پیشرفت های بشری را دنبال می کنند. اگر علاقه مند به دانستنی و مقالات علمی هستید یا هر روز به وب سایت های خبری سر می زنید یعنی شما یک انسان باهوش و بروز هستید.

 

7-بیکاری و تنهایی شما را آزار می دهد

1586630165 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

افراد باهوش از انزوا و بیکار بودن فراری هستند. آنها همیشه می خواهند کاری انجام دهند یا چیزی یاد بگیرند. انسان های باهوش در اوقات فراغت آشپزی می کنند، درباره ملل مختلف مطالعه می کنند یا اینکه کاغذی برمی دارند و خط و خطی می کنند! آنها نمی توانند بیکار باشند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی تینا پاکروان + عکس های خانواده و همسرش

 

8-ادعا نمی کنید که باهوش هستید

1586630166 robeka.ir نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید

افراد باهوش هیچ وقت ادعا نمی کنند که باهوش هستند! آنها همیشه می دانند که باهوش تر از خودشان هم وجود دارند و دائما می خواهند سطح خود را بالا ببرند. به دلیل چیزی که اثر دانینگ کروگر نامیده شده، افرادی که سطح هوش پایینی دارند دائما می خواهند خودشان را باهوش و برتر نشان دهند، اما کسانی که واقعا باهوش هستند همیشه خودشان را دست کم می گیرند.

نوشته نشانه های باهوش بودن چیست؟ + 8 موردی که ثابت می کنند شما باهوش هستید اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

لینک منبع

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی بهمن دان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون

[ad_1] بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون   بیوگرافی و عکس های بهمن دان بهمن …