پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

[ad_1]

%name پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

منفعت های پودر سفیده تخم مرغ

خواص پودر سفیده تخم‌ مرغ

پودر سفیده تخم‌ مرغ روشی مناسب برای افزایش دریافت پروتئین روزانه به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل سالم میباشد. پودر سفیده تخم مرغ خواص سفیده تخم مرغ را دارا می باشد.

پس از جداسازی کامل سفیده از زرده، سفیده تخم مرغ پس از طی مراحل پاستوریزاسیون و خشک کردن تبدیل به پودر سفیده تخم مرغ می گردد. در خشک کردن سفیده تخم مرغ یک مرحله تخمیر برای از بین بردن گلوکز موجود در سفیده برای پیشگیری از کاراملیزاسیون به هنگام خشک کردن نیز وجود دارد.

پودر سفیده تخم‌ مرغ تهیه شده از مایع سفیده تخم‌ مرغ های سالم و تازه، جایگزینی مناسب برای سفیده تخم‌ مرغ در مواد غذایی می‌باشد. برای تهیه 1 کیلوگرم مایع سفیده تخم‌ مرغ، 130 ‌گرم سفیده را با 870 گرم آب ولرم کاملاً مخلوط کنید و تا آمدن به یک مخلوط همگن آن را به آرامی هم بزنید.

خواص پودر سفیده تخم مرغ برای ورزشکاران

آیا می دانید پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه خواصی برای سلامتی به ویژه در ورزشکاران دارد؟

پودر سفیده تخم مرغ از 100 % سفیده تخم مرغ خالص ساخته می شود.

پودر سفیده تخم‌ مرغ حاوی بیش از 80 درصد پروتئین با کمتر از 1 گرم چربی در هر وعده میباشد.

پودر سفیده تخم مرغ دارای فوایدی مشابه حجم کم٬ ویژگی نگهداری بالا و آسودگی برای جابجایی می باشد که می توانید آن را به آسودگی و به صورت روزانه جانشین تخم مرغ تازه کنید و در محدودیت های زمانی طولانی تری مجبور به تهیه پودر تخم مرغ خواهید شد.

%name پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر سفیده تخم مرغ چیست ؟

جالب میباشد که پودر سفیده تخم مرغ هم خواص زیادی دارد که در زیر به چند خواص آن اشاره خواهیم کرد :

پودر سفید تخم مرغ به طور طبیعی بدون کربوهیدرات و چربی میباشد.

این ماده غذایی یک انتخاب عالی برای کسانی میباشد که رژیم غذایی دارند.

کمک به رشد و افزایش حجم ماهیچه ها.

بیشتر بخوانید:  فنونی برای آشپزی آسان

توانایی بدن را برای رشد و تقویت عضلات افزایش می دهد.

منبع کامل پروتئین میباشد که با سرعت و میزان متعادلی هضم می شود.

حاوی همه هشت آمینو اسیدهای مهم میباشد.

در مقایسه با سایر منابع غذایی مقدار لوسین بیشتری دارد.

بنابراین پایان افرادی که سفیده تخم مرغ را دوست ندارند، با استفاده از پودر سفیده تخم مرغ می تواند از خواص خیلی آن بهره مند شوند. البته حذف تخم مرغ از رژیم غذایی توصیه نمی شود، اما اگر شما تمایلی به خوردن تخم مرغ ندارید، پودر سفیده تخم مرغ می تواند گزینه خوبی باشد.

%name پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

خواص پودر سفیده تخم مرغ

پروتئین موجود در پودر سفیده ی تخم مرغ

در پودر سفیده ی تخم مرغ حدودا ۸۵ درصد پروتئین دارد که مهم ترین پروتئین های آن جمله هستند از:

اوآلبومین (Ovalbumin )

کونالبومین (Conalbumin)

اووموکوئید (Ovomucoid)

اووموسین (Ovomucin)

لیزوزیم (Lysozyme)

پروتئین ها سبب تنظیم PH خون می شوند و به جمله دیگر حیات انسان نسبت به نوسان PH احساساتی میباشد و می تواند منجر به مرگ شود.

مضرات پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل

پروتئین پودر سفیده تخم مرغ معمولا از راه خشک کردن با اسپری و از تخم مرغ خام تولید می‌شود. این مکمل پاستوریزه شده میباشد، بنابراین سالمونا موجود در آن از بین می‌رود، اما هیچ اطمینانی در رابطه با از بین رفتن آویدین وجود ندارد. احتمال واکنش آویدین در بدن با بیوتین وجود دارد، در عملکرد این واکنش بدن گرفتار کمبود بیوتین خواهد شد.

نوشیدن پودر سفیده تخم مرغ همراه با آب، ممکن میباشد مشکلات گوارشی ایجاد کند. این پودر به خوبی در آب حل نمی‌شود و ممکن میباشد فومی چسبنده را تولید کند. در عملکرد تشکیل این فوم شخص ممکن میباشد گرفتار نفخ شدید شود. بنابراین برای بهره‌مندی از خواص پودر سفیده تخم مرغ، آن را با شیر مخلوط کنید.

پودر سفیده ی تخم مرغ مناسب چه کسانی میباشد؟

پودر سفیده تخم مرغ برای هر کسی که به دنبال افزایش مصرف پروتئین در یک مقدار خیلی مناسب بدون کالری، کربوهیدرات و شکر باشد، ایده آل میباشد. این پودر پروتئینی هم برای گیاه خواران مناسب میباشد و بدون مواد حاوی گلوتن میباشد.

%name پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای پودر سفیده تخم مرغ

بیشتر بخوانید:  روش های دم کردن زعفران

نحوه مصرف پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ به صورت مکمل باید به همراه شیر یا آب پنیر نوشیده شود. به باور متخصصان برای دریافت نتایج مطلوب از خواص پودر سفیده تخم مرغ بهتر میباشد آن را صبح ها و بلافاصله بعد از از خواب‌برخاستن یا همراه با وعده غذایی یا میان وعده غذایی مصرف کنید. همچنین به ورزشکاران توصیه می شود که این مکمل را قبل از تمرینات بنوشند تا اسید‌ آمینه ضروری برای عملکرد عضلات آن ها فراهم شود.

بهترین دوران برای نوشیدن پروتئین سفیده تخم مرغ، بلافاصله بعد از تمرینات ورزشی میباشد تا مواد مغذی درون ماهیچه ها بازیابی شوند.

پودر سفیده تخم مرغ را چگونه مصرف کنیم ؟

طریقه مصرف پودر سفیده تخم مرغ به روش های مختلف صورت می گیرد و مصرف پودر سفیده تخم مرغ تنها به استفاده ی از آن در بدنسازی محدود نمی شود. همه ی افراد می توانند از این مکمل پروتئینی برای سلامتی بدن خود استفاده کنند. نحوه ی استفاده از پودر سفیده تخم مرغ خیلی جوراجور میباشد. بسیاری از متخصصان معتقدند اگر پودر سفیده تخم مرغ را به همراه تخم مرغ مصرف کنید خواص بیشتری برای بدن خواهد داشت. زیرا زرده تخم مرغ نیز به اندازه سفیده برای بدن ضروری میباشد.

رایج ترین نحوه ی استفاده پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی و یا مصرف پودر سفیده تخم مرغ برای چاقی ترکیب آن با مایعات میباشد. می توانید حدود 3 پیمانه یا حدود 120 گرم پودر سفیده تخم مرغ را در 500 میلی لیتر یا نیم لیتر شیر، آبمیوه و یا آب ترکیب کنید و خنک بنوشید. برای عملکرد ی بهتر از پودر، با آب پنیر مخلوط کنید و در روزهای تمرین این نوشیدنی را 1 ساعت قبل از تمرین و 1 ساعت بعد از تمرین بنوشید.

بیشتر بخوانید:  روش هایی برای خشک کردن نعنا

با استفاده از پودر سفیده تخم مرغ در شیرینی پزی می توانید انواع محصولات پختنی مشابه کیک و کلوچه و سایر محصولات قنادی مشابه انواع شیرینی و شکلات و شوکوبارها را درست کنید. پودر سفیده تخم مرغ در تهیه بستنی ها و خامه قنادی هم کاربرد دارد.

مقدار مصرف پودر سفیده تخم مرغ به جای تخم مرغ و سفیده ی آن مساوی میباشد با 125 گرم. یعنی ترکیب 125 گرم پودر سفیده تخم مرغ به همراه 875 گرم آب مساوی میباشد با 1 کیلوگرم مایع سفیده تخم مرغ یا 30 رقم تخم مرغ تازه.

از دیگر موارد استفاده از سفیده تخم مرغ می توان به استفاده از آن در تهیه ی گز اشاره کرد. همچنین امروزه از پودر سفیده تخم مرغ در فراورده های گوشتی و سس سازی هم برای کیفیت بهتر محصولات استفاده می شود.

%name پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

طرز تهیه نان تست فرانسوی با پودر سفیده تخم مرغ

نان تست با پودر سفیده تخم مرغ:

یک نحوه استفاده از پودر سفیده تخم مرغ درست کردن صبحانه با پودر سفیده تخم مرغ میباشد. شما می توانید با تهیه پودر سفیده تخم مرغ و نان تست صبحانه ای خوشمزه درست کنید.

مواد لازم : برای تهیه تست (تست فرانسوی)

 پودر سفیده تخم مرغ 3 قاشق غذاخوری
 شکر  2 قاشق غذاخوری
 شیر 1 پیمانه
 تخم مرغ  3 رقم
 نمک به مقدار لازم
 پودر دارچین  در صورت میل‌کردن کمی
 نان تست  8 رقم

طرز تهیه نان تست فرانسوی :

پودر سفیده تخم مرغ را به همراه سایر مواد در کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید. سپس نان های تست را به مدت 30 ثانیه درون آن قرار دهید تا خیس شود. کمی روغن در تابه بریزید و نان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا زمانی که هر دو جهت نان قهوه ای رنگ شود. می توانید روی آن عسل، مربا، شربت یا سیروپ بریزید و نوش جان کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

ترفندهایی برای آشپزی آسان

[ad_1] ترفندهای آشپزی آسان اگر کمی شور و شوق و خلاقیت به هزیننه دهید در …