گل‌های آپارتمانی مقاوم به سایه

امروزه با آپارتمانی شدن و کوچک شدن فضای خانه‌ها بسیاری از افراد از نعمت داشتن حیاط و فضای باز محروم هستند، اما در عین حال علاقه زیادی به نگه‌داری از گل‌ها و گیاهان در منزل خود دارند. گیاهان برای رشد و طراوت به نور کافی احتیاج دارند اما اغلب خانه‌های آپارتمانی نور کافی مورد نیاز رشد هر نوع گل و گیاهی را ندارند. از این رو افرادی که مایل به نگه‌داری از گل‌ها و یا گیاهان هستند باید نوع مقاوم به سایه را تهیه کنند.

در اینجا می‌خواهیم شما را باچند نمونه از گل‌های آپارتمانی مقاوم به سایه و گل‌های آپارتمانی نور دوست آشنا کنیم تا اگر شما هم علاقه‌مند به نگه‌داری گل‌ها در خانه خود هستید از این مطالب بهره بگیرید.

fkrepocgjn5oigjhoje5ctjgin5oinnigjt54ointgiuj54iguj 300x169 گل‌های آپارتمانی مقاوم به سایه

بهترین گل‌های آپارتمانی سایه دوست

همانطور که گفتیم برخی از گل‌های آپارتمانی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در محیط‌های آپارتمانی نگه داشت و این به خاطر ویژگی سایه دوست بودن این گیاهان است. اما باید توجه داشته باشید که سایه دوست بودن این گیاهان بدین معنی نیست که به هیچ نوری احتیاج ندارند، بلکه باید در محیطی از خانه قرار بگیرند که نور مستقیم خورشید نتابد و بودن روزنه‌ای از نور در خانه برای رشد آن‌ها کافی است.

بیشتر بخوانید:  هدایای مناسب روز پزشک

هتل ویدا کیش یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره کیش است که به خاطر داشتن ساختمانی نوساز و امکانات فوق العاده فضای بسیار دلنشینی را برای افرادی که در این هتل ساکن می‌شوند ایجاد می‌کند، همچنین در اتاق‌ها و فضای دورنی هتل ویدا کیش برای آرامش خاطر مسافران و زیباسازی محیط از گل‌های آپارتمانی سایه دوست بسیاری استفاده شده است و این یکی از مزیت‌های این هتل به شمار می‌رود.

برای مثال چند نمونه از گل‌های آپارتمانی سایه دوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

wrfkv3pcyjnj54ocyjh5iygojyv4o5ccyji45oyj45otk 300x264 گل‌های آپارتمانی مقاوم به سایه

سانسوریا: سانسوریا از گیاهان بومی آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا می‌باشد. این گیاه به خاطر آن که نیاز به مراقبت زیادی نداشته و در برابر آبیاری اندک و نور کم مقاوم است به عنوان گیاه افراد فراموش کار نیز شناخته می‌شود و به طور کلی در هر شرایطی قابل نگه‌داری بوده و گیاهی نامیرا می‌باشد.

برگ انجیری: برگ انجیری نیز یکی دیگر از گل‌هایی است که تحت هر شرایطی از جمله نبود نور خورشید نیز می‌تواند رشد کند. در نگه‌داری این گیاه بسیار زیبای قلبی شکل باید این نکته را در نظر داشته باشید، اگرچه این گیاه در نور غیر مستقیم و یا حتی در سایه هم رشد می‌کند، اما در صورت نازک بودن ساقه در حال رشد باید مکان آن را عوض کرده در محیط پرنورتری قرار داده شود.

بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

گل آنتوریوم: از دیگر گل‌های مقاوم به سایه گل آنتوریوم است که دارای برگ‌های پهن با گل‌های زیبا به رنگ‌های زرد، قرمز، صورتی و یا سفید می‌باشد. این گیاه برای نگه‌داری به نور غیر مستقیم خورشید نیاز داشته و حتی در سایه نیز رشد می‌کند.

دیفن باخیا: یکی از گیاهانی که از گذشته تا کنون محبوبیت بسیاری در بین مردم داشته و آن را در هر خانه‌ای می‌توان پیدا کرد دیفن باخیا است. این گیاه به این دلیل مورد علاقه مردم است که به عنوان یکی از گل‌های آپارتمانی سایه دوست شناخته می‌شود که نیاز به نور مستقیم نداشته و در هر مکانی که نور کمی از شیشه مات، پرده و یا حائلی به آن بتابد می‌تواند به خوبی رشد کند. در نگه‌داری این گیاه باید توجه داشته باشد که گیاهی سمی بوده و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات نگه‌داری شود.

گل‌های سایه دوست ارزان قیمت

علاوه برمواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بسیاری از گل‌های سایه دوست دیگر نیز وجود دارند که به خاطر ارزان قیمت بودن، می‌توانید چند نمونه از آن‌ها را تهیه کرده و با نگه‌داری درخانه، فضای دلنشینی را برای خود فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:  زن چینی رکوردار بلندترین مژه جهان+تصاویر

چند نمونه از گل‌های سایه دوست و ارزان قیمت عبارتند از: گیاه گندمی، گیاه برگ بیدی، کالاتیا، بامبو، آگلونما و …

efplgvngijoe55rgjnpoercgjo45pjghio53ijgcfopterpkfg 300x169 گل‌های آپارتمانی مقاوم به سایه

گل‌های آپارتمانی نور دوست

بر خلاف آن چه تا کنون گفته شد گیاهانی دیگر وجود دارند که نه تنها در نور کم  نمی‌توانند دوام بیاورند، بلکه برای رشد و طراوت به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارند. بنابراین اگر از این نوع گیاهان برای خانه خود تهیه می‌کنید باید آن‌ها را در مکانی قرار دهید که نور زیادی داشته‌ باشد تا بتواند به خوبی رشد کند.

چند نمونه از گل‌های آپارتمانی نور دوست می‌توان به انواع کاکتوس‌ها (توجه داشته باشید اگرچه علاقه مند به نور زیاد است اما نباید به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار داده شود و نور خورشید باید به صورت غیرمستقیم به آن بتابد)، گیاه نازیخی، آلوئورا، گل سنگ، غوره‌ای، کروتون، کراسولا، حسن‌یوسف، نخل‌مرداب و سیکاس اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

امروزه اکثر کسب و کارها از فضای سنتی فاصله گرفته و فعالیت خود را در …