بازی محلی «کله وروانک»

 

fun1974 بازی محلی «کله وروانک»

بازی محلی «کله وروانک»

 

این بازی نیز تیمی می باشد، ابتدا یک دایره کشیده می شود و با فر زدن یا بر حسب موافقت مشخص می شود که کدام تیم درون دایره و کدام تیم بیرون از دایره قرار گیرد. یک شیء (مثل منزل، درخت و…) را به عنوان نشانه مشخص می کنند که به آن تَل می گویند.بازیکنانی که بیرون از دایره هستند باید دست خود را بر سر یکی از بازیکنانی که درون دایره هستند ارتباط دهند(قبلا کلاهی را بر سر یکی از بازیکنان درون دایره قرار می دادند که بازیکنان بیرون از دایره باید آن کلاه را برمی داشتند) و قبل از اینکه بازیکنان درون دایره او را بگیرند، خود را به تل برساند.

نحوه قرار گرفتن بازیکنان درون دایره به این صورت می باشد که یک نفر ایستاده و افراد دیگر نشسته اند و باید مواظب باشند که بازیکنان بیرون ازدایره دست خود را بر سر آنها ارتباط ندهند.

بیشتر بخوانید:  بازی محلی والیبال کتکی !

بازیکنان درون دایره به دو صورت می توانند از دایره خارج شوند و جای خود را به تیم مقابل دهند:
1) یکی از بازیکنان درون دایره بتواند پای خود را بر روی پای یکی از بازیکنان تیم بیرون از دایره قرار دهد که دراین لحظه باید تمرکزفکر شود که وضعیت پای دیگر بازیکن درون دایره چگونه می باشد و اگر پای دیگر او درون دایره باشد، بازی او قبول بوده و باید تیم بیرون از دایره به درون دایره بیاید وبالعکس. اما اگر پای او بیرون از دایره بوده (یعنی هر دو پای او بیرون از دایره باشد) بازی او قبول نیست وتیم درون دایره تا موقعی که نتواند پای خود را به درستی روی پای یکی از بازیکنان تیم حریف قرار دهند باید درون دایره باشند.

2) بازیکن تیم مقابل را بعد از اینکه دست خود را بر سر آنها ارتباط داد، بگیرند.

بازیکنان بیرون از دایره نیز باید سعی کنند که دست خود را بر روی سر یکی از بازیکنان تیم درون دایره ارتباط دهند بدون اینکه پایشان توسط بازیکنان درون دایره زده شود که اگر بازیکنی چنین کرد، باید سعی کند هرچه سریعتر خود را به تل برساند چون بازیکنان تیم مقابل(تیم درون دایره) به دنبال او می دوند وتلاش می کنند که این بازیکن را قبل از اینکه به تل برسد بگیرند و بقیه بازیکنان تیم بیرون از دایره باید سعی کنند بازیکنان درون دایره را بگیرند و اجازه ندهند که به خصوصی که به سمت تل می رود، برسند و او را بگیرند تا آن شخص آسوده تر به تل برسد، اگر آن شخص خود را به تل برساند، تیم درون دایره یک به صفر جلو می افتد وتیمها دوباره سر همان جاِی قبلی خود قرار گرفته بدون اینکه جای دو تیم عوض شود و بازی به همان صورت قبلی ادامه می یابد. ولی اگر بازیکنان تیم درون دایره پیروز شوند آن بازیکن را بگیرند، جای دو تیم عوض می شود و تیم درون دایره به بیرون ازدایره رفته و بالعکس و بازی نیز به همان صورت قبلی دوباره‌کاری می شود.

بیشتر بخوانید:  بازیهای سرگرم کننده برای دورهمی ها

در نهایت تیمی برنده می باشد که در مجموع مقدار بیشتری خود را به تل رسانده باشد.

مدت روزگار این بازی بستگی به سلیقه و توان خود بازیکنان دارد.

 

منبع:iranvillage.i

مطلب پیشنهادی

بازی لری تیلا چق چق

 تیلا = چوب مهار سیاه چادر      چق چق = صدای بهم خوردن چوب بازی می …