دراپ شیپینگ چیست؟ آموزش ساده

دراپ شیپینگ چیست؟ آموزش ساده

دراپ شیپینگ (Drop shipping) یک روش خرده فروشی کالا است، که مشتری بعد از ثبت کالا در فروشگاه آنلاین، کالا به وسیله تامین کننده اصلی که انبار دارد و فروشندگا و خرده فروشان را تامین می کند ارسال می شود. و سود این واسط گری کسب می شود. در واقع فرد، صاحب کالا نیست و تنها واسط است میان خریدار و تامین کننده کالا و بدون داشتن حتی یک مکان فیزیکی یا کالا، اقدام به فروش کالا می کند. برای مثال شما دراپ شیپینگ برای یک پخش لباس انجام میدهید در حالی که صاحب مزون یا حتی یک لباس نیستید و تنها سفارش ثبت می کنید.

578a18d8 36a4 4010 a4ac 59d20ab24bb5 دراپ شیپینگ چیست؟ آموزش ساده

به همین آسانی صاحب کسب و کار خود می شوید، و محصولات با اسم برند خود را می فروشید و جدا از رشد مالی، رشدی با نام فروشگاه و برند تجاری خود داشته باشید. از دیگر مزایا این شیوه درآمدی این است که کمترین ریسک را دارد اما چالش های خود را نیز دارد که در ادامه ذکر می کنیم.

شما تنها کافیست یک یا چند تامین کننده مورد اطمینان و اعتبار پیدا کنید ، و فروشگاه مجازی خود را در یک یا چند پلتفرم آنلاین ایجاد کنید، مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یولایکت و… که باعث فروش بیشتر شما شود، و شما تنها روی جذب مشتری تمرکز می کنید.

مزایای دراپ شیپینگ:

سرمایه اولیه کم: بدون داشتن سرمایه و با داشتن حتی یک گوشی و آشنایی با شبکه ها اجتماعی و اینترنت می توانید شروع کنید و با حداقل سرمایه هایی که برای شروع یک کسب و کار ناچیز است. شامل هزینه جا و اجاره، خرید عمده برای تامین کردن کالا، انبار، دکوراسیون و ..

تنوع کالا: در این روش کمبودی برای کالا و نیاز تنها بر روی یک قلم جنس کار کردن ندارید و می توانید با تامین کنندگان مختلف کار کنید و حتی قرار داد ببندید و روی جنس های مختلفی کار کنید و مانور دهید، این نکته هم باید در نظر داشته باشید که نیاز به استراتژی فروش و تولید محتوا برای کالا ها دارید تا از فروش بهترین نتیجه را بگیریید .

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) کافه حیوانات وحشی

انعطاف پذیری: در شیوه دراپ شپینگ شما محدود به زمان و مکان و یک موقعیت جغرافیایی محدود نیستید و در هر ساعت از روز و هر مکان می توانید فعالیت کنید، برنامه و ساعت کاریتان دست خودتان است تنها کافیست بعد از ثبت سفارش آن را به تامین کنندگان کالا انعکاس دهید تا برایتان کارهای بسته بندی و ارسال کالا را انجام دهند، از این رو می توان گفت این راه کسب درآمد می تواند به عنوان شغل دوم شما باشد.

بسته بندی و ارسال: از فواید دراپ شیپینگ برای شما نیاز نداشتن به تامین محصول به صورت عمده یا حتی خرده ، حمل و نقل و پس از سفارش نیاز به بسته بندی ،رفتن به اداره پست ، انبار داری و انبار گردانی نیست و شما در این روند نقش و وطیفه ایی بر دوشتان ندارید .

کم ریسک: از آنجایی که بین مشتری و تامین کننده تنها یک واسط هستید و محصولی از خود ندارید و سرمایه ایی را در این میان نگذاشته اید، نگرانی های مالی هم ندارید ، از اجاره ، کالا ، انبار ، حمل و نقل و حتی زمان ، نگرانی بابت فروش کم در ابتدای کار که هنوز نوپا هستید ندارید، یا به عنوان مثال فرض کنید از یک کالا به طور عمده خرید کردید ولی بازار آن به اصطلاح بخوابد یا فصلش نباشد آن وقت پولتان نقد نیست و باید برای فروش آن تلاش کنید، اما در فروش به شیوه دراپ شیپینگ بالا و پایین های بازار شاید سودتان را کم کند اما به شما ضرر نمیزند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

شروع آسان: در دراپ شیپینگ حتی با یک گوشی و باز کردن فروشگاه مجازی خود و پیدا کردن پخش کنندگان کالا می توانید فعالیت خود را شروع کنید و از همان ابتدا سودآوری کنید.

معایب دراپ شیپینگ

موجودی کالا: در دراپ شیپینگ شما از آخرین موجودی کالا اطلاع ندارید البته که بعضی از تامین کنندگان معتبر و پرفروش به صورت روزانه لیستی از موجودی های انبار خود به روز می کنند ولی باز برای اطمینان باید از فروشنده آنجا استعلامی از رنگ، مدل یا سایز مورد نظر بگیریید و سپس سفارش را ثبت کنید و یا اگر مشتری هزینه واریز کرده و کالا در انبار نا موجود بود باید وجه را عودت دهید .

سود خالص: همانطور که در تعریف دراپ شیپینگ به شما گفتیم این کار خرده فروشی است مثل اینکه بتوانید مشتریان زیادی را کسب کنید و از آنجا که تنها واسط هستید و از عمده فروش به صورت تک تهیه می کنید باید به سودی معقول قانع باشید البته که کالا به کالا متفاوت است و به میزان درصدی که توافق کردید نیز بستگی دارد.

نبود نطارت: همانطور که دراپ شیپینگ شما وطیفه ایی بابت بسته بندی و ارسال ندارید ولی هر عیب ایرادی در محصول یا مرجوعیت مسئولیتش با شماست چرا که مشتری شما را می شناسد و طرف حسابش شمایید، و باید اطمینان داشته باشید از رسیدگی خوب تامین کنندگان در ارسال، یا زدن تگ و لیبل برند شما در اکثر مواقع وجود ندارد و نهایتا با نام فروشگاه شما کالا را ارسال می کنند، همچنین شما باید اشراف کامل از کالا داشته باشید که بتوانید محصول را برای مخاطب خوب ارائه دهید.

مرجوع کردن و برگشت کالا: شاید از سهل انگاری نیروهای تامین کالایتان خطایی رخ دهد و شما مسبب و عامل آن می باشید و باید جوابگو مشتری باشید، نه در این شیوه در هر شکل از فروش باید قوانین و مقرراتی را برای برگشت کالا معین کنید، بخشی از اجناس هم هستن که گارانتی های خود را دارند که کارتان راحت است.

بیشتر بخوانید:  علت ماسیده شدن کرم پودر روی پوست و جلوگیری از آن

اما در صورت فرستادن رنگ یا طرح دیگر یا… باید با مشتری مدارا کنید تا مشتریانتان را حفظ کنید، از انجا که تامین کنندگان باید بپذیرند و همکاری لازم را انجام دهند،باید در ابتدا باهاشون طی کنید، چرا که اعتبار شما در خطر است، البته تامین کنندگان هم به شما فروشندگان و خدمات دهندگان واسط نیاز دارند، و از این جهت به پیداکردن افراد معتبر در این کار تاکید می شود. در بلاگ یولایکت بیشتر بخوانید .

  • چه پلتفرمی به فروش بیشتر کمک می کند؟

شما برای فروش کالاهای خود به شبکه های اجتماعی نیاز دارید، امسال اینستاگرام رتبه اول در بین شبکه ها اجتماعی را داشت اما نباید اتکا به یک شبکه اجتماعی کنید به عنوان مثال پلتفرمی مانند وبسایت یولایکت (U LIKE IT) برای شما که دراپ شیپینگ میخواهید انجام دهید فروش شما را دو چندان می کند، چرا که شرایط ثبت نامش آسان است، و شما در پنل کاربری خود کالاهایتان را آپلود می کنید.

307b9355 158d 479c 8a34 60bd3536126d دراپ شیپینگ چیست؟ آموزش ساده

همچنین اسم برند یا فروشگاه (غرفه) خودتان کالا نمایش داده می شود، در این پلتفرم حتی می توانید لینک و نام شبکه های اجتماعی خود را نمایش بگذارید اما این تنها دلایلی نیست که یولایکت را با سایر پلتفرم ها متفاوت می کند، در این سایت کمترین کارمزد میان تمام سایت ها دریافت می شود، همچنین این سایت نگاه ویژه ایی هم به صنایع دستی و بومی محلی دارد و کارمزد به مراتب کمتر می گیرد و از کسب کار های نوپا حمایت می کند. در یولایکت فروشنده شوید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

آراد برندینگ شرکت باسابقه در تجارت و صادرات + آرادبرندینگ

آراد برندینگ شرکت باسابقه در تجارت و صادرات + آرادبرندینگ آراد برندینگ یک شرکت خصوصی …