آموزش کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری

آموزش کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری

بادام، یکی از مغزهای خوشمزه و سالم است که در دنیای وسیع خشکبار طرفداران زیادی دارد، همان طور که می‌دانید، بادام برای سلامت مغز و بدن نیز در فایده است، از بادام، در تزیین شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود، بادام ایرانی در جهان جایگاه خاصی دارد، چون باغداران ایرانی توانستند میوه‌های با کیفیت بادام را به بازار جهان صادر کنند در ادامه کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری را به شما توزیع خواهیم داد.

%name آموزش کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری

چرا نهال بادام پیوندی بخریم

خرید نهال بادام پیوندی برای باغ تجاری می‌تواند برای چندین دلیل مناسب باشد، مثلا شما، با خرید نهال بادام پیوندی می‌توانید گونه‌ای را انتخاب کنید که اصالت و مقاومت خوبی داشته و از این طریق محصول با کیفیتی برداشت کنید، نهال بادام پیوندی نسبتاً سریع رشد کرده و برخلاف بذرهای بادام، که برای رشد و توسعه زمان زیادی لازم دارند، در مدت زمان کوتاه تری به بلوغ رسیده و می‌تواند محصول خوبی را تولید کند.

نهال بادام پیوندی می‌تواند روی پایه یک گونه دیگر اصلاح شده باشد، و به باغدار این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های بهتری مانند مقاومت به بیماری‌ها و شرایط آب و هوایی خاص را در درختان تولید کنید، کشاورزان با خرید نهال بادام پیوندی بر پایه بادام تلخ، می‌توانند چند سال از دوره رشد اولیه کم کرده و بیشتر انرژی و زمان خود را صرف مراقبت از باغ تجاری و برداشت محصول کنید.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

همچنین کشاورزان با خرید نهال بادام پیوندی می‌توانند از انواع مختلفی از این درخت در باغ تجاری خود استفاده کنید، هر کدام با رنگ، طعم و خواص متفاوت! در نظر داشته باشید که برای موفقیت در کاشت بادام، باید شرایط مناسبی از جمله خاک، نور، آبیاری و تغذیه بهینه را برای نهال فراهم کنید، در صورتی که در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی خاص قرار دارید، باید مطمئن شوید گونه‌ای که انتخاب می‌کنید با این شرایط سازگاری داشته باشد.

%name آموزش کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری

مراحل کاشت نهال بادام در باغ تجاری

کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری نیاز به برنامه ریزی و اطلاعات کامل درباره این نوع کاشت دارد، در زیر فرایند کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری را به طور کامل به شما شرح می دهیم:

  • انتخاب منطقه: ابتدا باید منطقه مناسبی برای کاشت بادام انتخاب کنید، منطقه باید دارای خاک با pH مناسب (۶-۷) بوده و تابش نور مناسبی از خورشید را دریافت کند.
  • آماده سازی خاک: خاک باید قبل از کاشت نهال بادام آماده سازی شود، برای این منظور با استفاده از ماشین یا دستگاه های خاک آمیزی، خاک را به عمق لازم شخم بزنید تا خاک نرم شود و برای ریشه‌ها رشد آسانی فراهم شود.
  • انتخاب نهال: برای کاشت نهال بادام، باید نهال‌های سالم و قوی را انتخاب کنید، نهال بادام از دو روش گره زنی یا پیوند استقرایی به دست می‌آیند، هدف انتخاب و خرید نهال بادام مرغوب، تضمین رشد و پیشرفت سالم باغ بادام تجاری بعد از کاشت است.
  • کاشت نهال: برای کاشت نهال بادام، گودال‌ها را به اندازه مورد نیاز باز کنید و سپس به آرامی نهال ها را در گودال قرار داده و خاک را با دقت و در تمامی نقاط به دور نهال فشار دهید.
  • آبیاری: بعد از کاشت نهال، آنها به آبیاری کافی نیاز دارند، به عنوان نمونه، می توانید به صورت روزانه ۵-۶ لیتر آب به هر نهال بادام بدهید، به شرطی که خاک به خوبی آبیاری شود و خشک نماند، یکی از مسائل مهم که به هنگام فروش نهال بادام کارشناسان نهالستان بر روی آن تاکید دارند آبیاری و رطوبت خاک است.
  • مراقبت‌های بعد از کاشت: بعد از کاشت نهال باید مراقبت‌های مناسب داشته باشید، مراقبت پس از کاشت شامل تعویض کردن خاک، تیمار ضدعفونی، کنترل علف‌های هرز، کنترل آفات و سلامت نهال‌ها هست.
  • برداشت محصول: بادام معمولاً بعد از ۳ تا ۴ سال تازه میوه می دهد، بعد از بالغ شدن درختان، شما می‌توانید هر سال محصول تولید کرده و از فروش آن سود خوبی بدست آوردید.
بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

در هر مرحله از این فرایند، باید با توجه به شرایط محیطی و خصوصیات خاک خود، تصمیمات متناسبی بگیرید، در صورت نیاز، می توانید از مشاوران متخصص سایت تخصصی و علمی پالیز نهال در زمینه کاشت بادام کمک بگیرید.

%name آموزش کاشت نهال بادام در یک باغ تجاری

کلام آخر

نهال بادام یکی از نهال‌هایی است که به مراقبت زیادی نیاز داشته و باید از همه جهات به این نهال توجه شود، از نظر میزان آب، نور مناسب، خاک حاصلخیز و خیلی چیزهای دیگر، این نهال در همه مراحل رشد، به مراقبت نیاز دارد، برای داشتن باغ تجاری پرسود شما احتیاج به خرید نهال سازگار دارید، جهت استعلام قیمت نهال بادام پیوندی و مرغوب حتماً به سایت نهالستان‌های تولید کننده و مرجع مراجعه کنید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

امروزه اکثر کسب و کارها از فضای سنتی فاصله گرفته و فعالیت خود را در …