عوارض جراحی زیبایی سینه

4vg44hh 300x169 عوارض جراحی زیبایی سینه

اگر قصد بزرگ کردن سینه را دارید، با یک جراح پلاستیک صحبت کنید. مطمئن شوید که متوجه شده اید که جراحی شامل خطرات احتمالی، عوارض و مراقبت های بعدی می شود. ما در این بخش قصد داریم تا به عوارض جراحی زیبایی سینه بپردازیم و راه هایی را برای کاهش این عوارض به شما معرفی کنیم.

چرا جراحی زیبایی سینه انجام می شود؟

جراحی زیبایی سینه می تواند منجر به نتایج زیر شود:

  • اگر فکر می کنید یکی از سینه هایتان کوچک تر از دیگری است و این موضوع بر نحوه لباس پوشیدن یا نوع سوتین شما تاثیر می گذارد، جراحی سینه برای شما مناسب است.
  • جراحی زیبایی سینه می تواند بعد از بارداری یا کاهش وزن قابل توجه به منظور کوچک کردن سینه صورت گیرد.
  • می توانید سینه های ناهموار را اصلاح کنید.
  • می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

برخی از عوارض احتمالی جراحی زیبایی سینه کدام است؟

بزرگ کردن سینه خطرات مختلفی دارد، از جمله:

  • بافت اسکار که شکل ایمپلنت سینه را مخدوش می کند (انقباض کپسولی)
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییر در حس نوک سینه و سینه
  • تغییر موقعیت ایمپلنت
  • نشت یا پارگی ایمپلنت

اصلاح این عوارض ممکن است نیاز به جراحی بیشتری داشته باشد، برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت.

در صورتیکه شما هم جراحی زیبایی سینه انجام داده‌اید. مراقبت های بعد از جراحی سینه اهمیت بسیار زیادی دارد. شما میتوانید برای اشنایی بیشتر سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

rhv5yhh 300x169 عوارض جراحی زیبایی سینه

توضیحاتی در خصوص عوارض جراحی زیبایی سینه

  • خونریزی، از عوارض جراحی زیبایی سینه

در برخی از بیماران، فضای اطراف ایمپلنت آن ها خونریزی می کند. این موضوع معمولا بلافاصله پس از عمل اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات تا دو هفته بعد رخ می دهد.

خطر خونریزی کمتر از 1 در 100 است. اگر این اتفاق بیفتد سینه بسیار متورم و سفت می شود. شما باید به اتاق عمل برگردید تا خون (هماتوم) برداشته شود و خونریزی قطع شود.

احتمالاً یک شب اضافی را در بیمارستان می گذرانید و بیشتر از حد انتظار کبود خواهید شد، اما خیلی زود این عارضه باید قطع شود و بعید است که بر نتیجه جراحی شما تأثیر منفی بگذارد. هماتوم می تواند خطر انقباض کپسولی بعدی را افزایش دهد.

  • عفونت، از عوارض جراحی زیبایی سینه
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

این یک عارضه غیر معمول است و در کمتر از 1 مورد از 1000 مورد رخ می دهد. معمولاً طی دو یا سه هفته اول پس از عمل مشخص می شود که اوضاع آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود. سینه متورم و حساس خواهد شد، ممکن است قرمز به نظر برسد، ممکن است ترشحات از زخم وجود داشته باشد و ممکن است با افزایش دما احساس ناخوشایندی کنید. اگر این اتفاق افتاد باید با بیمارستان یا جراح خود تماس بگیرید که تا دوباره شما را ببیند. گاهی اوقات یک عفونت خفیف با آنتی بیوتیک برطرف می شود، اما معمولا این کافی نیست.

اکثر بیماران با عفونت ثابت در اطراف ایمپلنت نیاز به برداشتن ایمپلنت دارند. ایمپلنت جدید را نمی توان بلافاصله جایگزین کرد. مهم است که بین سه تا شش ماه صبر کنید تا اثرات عفونت قبل از کاشت ایمپلنت جدید برطرف شود.

  • عدم تقارن/ تفاوت در سینه ها، از عوارض جراحی سینه

درک این نکته مهم است که عدم تقارن یا تفاوت بین سینه ها طبیعی است. عدم تقارن می تواند سینه یا نوک پستان باشد یا عدم تقارن می تواند اندازه، شکل و موقعیت سینه باشد. عدم تقارن ممکن است بعد از جراحی بارزتر ظاهر شود. در مورد عدم تقارن اندازه، می توان از یک ایمپلنت بزرگتر در سینه کوچکتر استفاده کرد، اما این فقط به بهبود اختلاف حجم کمک می کند، نه عدم تقارن های دیگر مانند موقعیت نوک سینه ها.

گاهی اوقات ممکن است بعد از جراحی عدم تقارن رخ دهد، زیرا ایمپلنت ‌ها می‌توانند به طور متفاوتی در زیر یا روی عضله سینه قرار گیرند و اصلاح آن ممکن نباشد.

  • علائم کشش و رگ ها، از عوارض جراحی سینه

علائم کشش ممکن است پس از جراحی ایجاد شود، به خصوص با اندازه های بزرگتر ایمپلنت. وریدها ممکن است در سطح سینه بیشتر قابل توجه باشند

  • پتوز (افتادگی) ، از عوارض جراحی سینه

بیمارانی که تحت عمل بزرگ کردن سینه قرار می‌گیرند باید بدانند که سینه ‌ها به مرور زمان آویزان می‌ شوند، زیرا بزرگ‌ تر و سنگین‌ تر می‌شوند (هرچه ایمپلنت بزرگ‌ تر باشد، ایمپلنت سنگین ‌تر می‌شود و سینه بیشتر می‌افتد). هنگامی که سینه‌ ها آویزان می‌شوند، ممکن است «به سمت پایین» بیایند، به این معنی که ایمپلنت بیشتر زیر نوک پستان قرار می‌گیرد تا در بالا.

  • انقباض کپسولی، از عوارض جراحی سینه
بیشتر بخوانید:  نقاشی از عمل جراحی که پس از یک قرن حراج می شود

در هر بیمار، بدن یک اسکار به نام کپسول در اطراف ایمپلنت تشکیل می دهد و آن را در جای خود ثابت می کند. در بیشتر افراد این امر واضح نیست و سینه نرم و طبیعی به نظر می رسد. در نسبتی از بیماران (به دلایلی که به طور کامل شناخته نشده است) این اسکار در اطراف ایمپلنت منقبض می شود و باعث می شود آن را سفت تر از یک سینه طبیعی احساس کنند. در اکثر بیماران، آن ها از این موضوع خیلی ناراحت نیستند، زیرا پستان همچنان رضایت بخش به نظر می رسد.

با این حال، در برخی از بیماران سینه به طور غیر قابل قبولی سفت می شود و ممکن است شکلی گرد به خود بگیرد. همچنین ممکن است حساس شود. اگر این اتفاق افتاد، باید دوباره به جراح خود مراجعه کنید تا در مورد وضعیت خود صحبت کنید.

گاهی اوقات اگر انقباض خیلی بد نباشد، ممکن است تصمیم بگیرید که همان طور که هستید بمانید. مطمئناً انجام این کار بی خطر است. برخی از بیماران رهاسازی کپسول (کپسولوتومی) یا برداشتن (کپسولکتومی) و کاشت ایمپلنت جدید را انتخاب می کنند.

خطر سفتی قابل توجه یا انقباض کپسولی تا 1 در 10 از تمام جراحی های بزرگ کردن سینه است، اما اکثر این بیماران نیازی به جراحی اصلاح نخواهند داشت.

احتمال نیاز به عمل مجدد به هر دلیلی حدود 1% (1 در 100) در سال است. بنابراین، پس از 10 سال حدود 10٪ (10 زن از هر 100) باید جراحی بیشتری انجام دهند. انقباض کپسولی شایع ترین دلیل برای عمل مجدد است. هنگامی که انقباض کپسولی اتفاق افتاد، حتی اگر مجدداً جراحی شود، احتمالاً در 1 مورد از 2 مورد عود می کند.

  • احساس یا دیدن ایمپلنت ها در زیر پوست (لمس و موج دار شدن) ،از عوارض جراحی سینه

احساس کردن ایمپلنت، به ویژه در بیمارانی که لاغر هستند یا بافت سینه کمی دارند، معمول است. این نتیجه اجتناب ناپذیر عمل است و با گذشت زمان بهبود نمی یابد. با گذشت زمان، برخی از افراد می‌توانند موج‌ ها یا چین‌خوردگی ‌ها را در ایمپلنت‌ های خود ببینند یا احساس کنند، مخصوصا زمانی که به جلو خم می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

برای اکثر بیماران بهتر است به سادگی بپذیرند که این اتفاق افتاده است و از عوارض جراحی آن هاست. اصلاح آن با یک عمل دیگر ممکن است دشوار باشد. در برخی از بیماران می توان با تزریق مقادیر کمی از چربی خود به زیر پوست، وضعیت را بهبود بخشید. به این روش لیپومدلینگ یا لیپوفیلینگ می گویند. گاهی اوقات چین های مشخص تری را می توان احساس کرد. این می تواند نشانه ای از انقباض کپسولی باشد.

  • شکست ایمپلنت، از عوارض جراحی سینه

ایمپلنت ها بسیار سخت ساخته می شوند، اما پوسته در نهایت ممکن است از کار بیفتد و نشت ایجاد کند (پارگی ایمپلنت). مطالعه ای در مورد ایمنی ایمپلنت‌ های سینه  ژل سیلیکونی در ژوئن 2011) نشان داد که از هر 10 ایمپلنت، 1 مورد در 10 سالگی پاره شده است. تخمین زده می شود که نیمی از تمام ایمپلنت های سینه ممکن است تا 15 سال پاره شوند.

این معمولا یک رویداد جدی نیست، ممکن است بیماران ایمپلنتی داشته باشند که شکسته باشد و از آن بی خبر باشند و به نظر مضر نیست. برخی از بیماران متوجه تغییر در اندازه، شکل یا قوام ایمپلنت خواهند شد. ممکن است به صورت یک توده ظاهر شود یا سینه متورم به نظر برسد. اگر این موارد اتفاق افتاد، باید به دنبال یک قرار ملاقات با جراح خود باشید. معمولاً اسکن انجام می شود و اگر نشانه های پارگی ایمپلنت وجود داشته باشد، برداشتن و تعویض ایمپلنت توصیه می شود.

5gv54g45 300x169 عوارض جراحی زیبایی سینه

جمع بندی

بزرگ کردن سینه، نوعی جراحی برای افزایش اندازه سینه است و شامل قرار دادن ایمپلنت سینه در زیر بافت سینه یا ماهیچه های قفسه سینه است. برای برخی از زنان، بزرگ کردن سینه راهی برای احساس اعتماد به نفس بیشتر است. برای دیگران، این عمل بخشی از بازسازی سینه برای شرایط مختلف است.

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com  مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

 

مطلب پیشنهادی

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

امروزه اکثر کسب و کارها از فضای سنتی فاصله گرفته و فعالیت خود را در …